Koostöö lapsevanemaga – võimalik või võimatu?

Koidu Tani-Jürisoo Avatud Meele Instituudi juht ja koolitaja Oleme Avatud Meele Instituudis aastatepikku õpetajate ja lapsevanemate suhete teemadega tegelnud. Kuna õpetaja on (heal juhul väljaõppe läbinud) professionaal, siis oodatakse temalt muidugi teadmist ja oskust, kuidas keerulises olukorras hakkama saada. Et mõista õpetajate ja teiste spetsialistide suhet lapsevanematega, tuleb õppida mõistma lapsevanema ja lapse vahelist suhet. Enamik [...]

By |2020-01-02T16:21:16+02:00oktoober 28th, 2019|Blogi|Koostöö lapsevanemaga – võimalik või võimatu? kommenteerimine on välja lülitatud

Tehnoloogia ja STEAM-haridus koolis

Käesolev uuring on läbiviidud Kataloonia FCR (Catalan Foundation for Research and Innovation) poolt ja valminud Erasmus+ projekti sySTEAM raames eesmärgiga selgitada välja, kuidas erinevad tehnoloogilised võimalused parandavad STEAM tehnoloogiate rakendamist koolis. Programmeerimine, robootika, virtuaalsed laborid, hariduslikud videomängud, 3D printimine, fotoonika, nanotehnoloogia … Uued tehnoloogiad on juba kooli jõudnud ja pakuvad võimaluse STEAM ainete (teadus, tehnoloogia, [...]

By |2019-07-09T14:45:31+03:00juuni 28th, 2019|Blogi, Uudised|Tehnoloogia ja STEAM-haridus koolis kommenteerimine on välja lülitatud

8 peamist põhjust, miks haridusinnovatsioon läbi kukub

Kõikjal üle maailma ollakse otsimas häid lahendusi, kuidas õppimine koolis muutuks järjest õppijakesksemaks ja tooks kaasa parimad õpitulemused. Samas on ainult mõned koolid selles edu saavutanud. Ilmselt ei ole olemas ühte lahendust, mis sobiks igas olukorras, kuid kindlasti on võimalik välja tuua ühiseid tunnuseid, mis innovaatiliste lahenduste edukat rakendumist takistavad. Kui me suudame märgata ja [...]

By |2019-05-03T18:09:33+03:00mai 3rd, 2019|Blogi, Uudised|8 peamist põhjust, miks haridusinnovatsioon läbi kukub kommenteerimine on välja lülitatud

Miks mõned meeskonnad on edukamad kui teised?

Teadlane otsimas eduka tiimi saladust Internetigigant Google on avastanud oma töötajaid uurides selle, miks mõned meeskonnad on edukamad kui teised. Spetsiaalselt eduka tiimi valemi välja selgitamiseks loodud uurimisprojekt "Aristoteles" kestis mitu aastat ning selle käigus küsitleti sadu inimesi ja koguti andmeid üle saja erineva tiimi koostöö ja tulemuste kohta. Google soovis leida vastust [...]

By |2016-10-27T02:57:59+03:00juuli 25th, 2016|Blogi, Uudised|Miks mõned meeskonnad on edukamad kui teised? kommenteerimine on välja lülitatud

Õpetajate täiendusõpe muutub kvaliteetsemaks ja mitmekülgsemaks

Oleme rõõmsad, et ka meie 8 koolitusprojekti leidsid rahastust, paneme juunikuu jooksul oma kodulehele ka ülesse täpsema info projektide kohta.  Selgunud on 24 projekti, mis hakkavad pakkuma õpetajatele täiendusõpet ja baaskoolitusi. Õpetajate täiendusõpe peaks muutuma mitmekülgsemaks ja õpetajatele kättesaadavamaks. Projektide raames toimuvatel koolitustel osalemine on õpetajatele tasuta, koolitusi rahastavad Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik. Taotlusvoorus [...]

By |2016-06-03T15:10:57+03:00juuni 3rd, 2016|Blogi, Uudised|Õpetajate täiendusõpe muutub kvaliteetsemaks ja mitmekülgsemaks kommenteerimine on välja lülitatud

Kuidas olla kiirendiks ühiskondlikele protsessidele?

Huvitava Kooli kutsel kohtusid 26. mail programmipõhiselt koolikultuuri edendavad haridusalgatused, et leida koostöökohti ja toetada kooli valikut algatustega liitumisel. Ühiste eesmärkide seadmisel jõuti kolme soovini: tervikliku, targa, õnneliku ja aktiivse kodaniku kujundamine, avatud, turvalise ja areneva koolikultuuri toetamine ning ühiskondlike eesmärkide väärtuspõhiseks toeks ja kiirendiks olek. Omanäolise Kooli Arenduskeskus on haridusalgatuste käivitajaks olnud juba 1997.aastast. OKA-t ja Avatud Meele Instituuti [...]

By |2016-10-27T02:57:59+03:00mai 30th, 2016|Uudised|Kuidas olla kiirendiks ühiskondlikele protsessidele? kommenteerimine on välja lülitatud

Hooliva Kogukonna mudeli tutvustus

Mis on Hooliv Kogukond? HOOLIV KOGUKOND on kogukonna koostööl põhinev tegevusmudel noorte riskikäitumise vähendamiseks ja nende toimetuleku toetamiseks Igal aastal vajavad tuhanded lapsed üle Eesti toetust oma kogukonnalt, et oma igapäevaeluga toime tulla. Meil on olemas tugevad kogukonnad ja asutused, kes soovivad laste heaks midagi ära teha. Hooliv Kogukond aitab käivitada nendevahelise [...]

By |2016-10-27T02:57:59+03:00mai 17th, 2016|Väljaanne|Hooliva Kogukonna mudeli tutvustus kommenteerimine on välja lülitatud

Karistus ja tasu ning miks see ei toimi

Kas KARISTUS mõjub? Ene Kulasalu Ene Kulasalu, täiskasvanute koolitaja, riskikäitumisega noorte motivatsiooni ja sotsiaalsete oskuste programmi looja ja kriminaalhooldusametnike väljaõppe läbiviija, Gordoni perekooli koolitaja, politseinike koolitaja, riskinoorte sotsiaalsete oskuste õppimise gruppide juht, psühhodraamaõpetaja) Ellen: Eeldatakse,  et inimene muudab oma tegevust, kui teda hoida kontrolli all hirmu abil karistuse ees või tasust ilmajäämise ees. [...]

By |2016-10-27T02:57:59+03:00mai 17th, 2016|Väljaanne|Karistus ja tasu ning miks see ei toimi kommenteerimine on välja lülitatud
Go to Top