KÜSK: VABAÜHENDUSTE 2021. AASTA ARENGUHÜPPE TAOTLUSVOOR

Projekt: OK Arenduskeskuse kaasamis- ja kommunikatsioonimudeli loomine ja käivitamine

Kuidas see algas?

2021. aasta aprillis analüüsisime töörühmaga oma organisatsiooni arenguvajadusi ning valisime välja arenguhüppe projekti käigus arendatavateks võimekusteks kõige aktuaalsemad ja jätkusuutlikkuse ning avalikes huvides tegutsemisega seotud arenguvajadused:

  • sise-ja väliskommunikatsiooni täiustamine (et saada oma eemärke efektiivsemalt ja sihitatult ellu viia ning vastata paremini koostööpartnerite vajadustele ning aidata kaasa nende probleemide ja väljakutsete lahendamisele)
  • inimeste teadlik kaasamine organisatsiooni töösse ja arendamisse (nii sisemiste koostööpartnerite kui vabatahtlike osas)

Projekti eesmärk: SA Omanäolise Kooli Arenduskeskuses toimib uudne kaasamis- ja kommunikatsioonimudel, mis tugineb dialoogile ja koosloomele ning intellektuaalste ressursside ja kompetentside koostöisele arendamisele ning pakub OKA sihtrühmadele kättesaadavamat infot nende vajadustele vastavate teenuste ja ühingu tegevuse kohta.

Eesmärgi saavutamiseks viiakse läbi:

  • Organisatsiooni visiooni, missiooni ja põhiväärrtuste koostöine uuendamine
  • Olemasolevate kommunikatsioonirutiinide tulemuslikkuse hindamine, analüüs ja täiustamine
  • Uudsete kommunikatsioonikanalite loomine ja kasutuselevõtt
  • Kodulehe uuendamine
  • Väärtuskommunikatsioonistrateegia ja juhendite loomine
  • Organisatsioonisiseste ja –väliste koostööpartnerite arenguvajaduste ja kompetentside väljaselgitamine, kaasamiskava loomine ja käivitamine
  • Vabatahtlike kaasamiskava loomine ja käivitamine
  • Arendusseminaride-ja supervisioonide kava käivitamine
  • Algatatud tegevuste mõõtmine ja hindamine
  • Olulisemad tulemused, milleni tahame jõuda:

1. Uuendatud visioon ja väärtused on avaldatud kodulehel ja sotsiaalmeediakanalites ning koolitajatel on olemas juhendid ning kompetentsus väärtuskommunikatsiooni tegemiseks.

    • See on oluline laiema ringi inimeste kaasamiseks (vabatahtlikud, kliendid) ning selleks, et ühinguni jõuaksid sarnastel alustel töötavad ja sarnaste väärtustega organisatsioonid ja inimesed.

2. Uuendatud kommunikatsioonirutiinid ja- kanalid

    • Kuna OKA käivitab oma igapäevatöös pidevalt mitmeid võrgustikke ja õpikogukondi, siis aitavad uuendatud rutiinid ja kanalid hoida neid võrgustikke koostöös ning edastada neile infot jätkutegevuste võimaluste kohta.

3. Uuendatud koduleht ja FB-kanal

    • Aitab jõuda paremini sihtrühmadeni ja pakkuda neile infot vastavalt nende arenguvajadustele. Samuti toetada võrgustumist ja koostööd erinevate osapoolte vahel ning rakendada nende kompetentse.

4. Meeskonna ja sisemiste koostööpartnerite kommunikatsioonialase ja kaasamisalase kompetentsuse tõus

    • Osapooled saavad paremini väljendada ja levitada oma häid kogemusi, mis on inspiratsiooniks ja heaks eeskujuks teistele. Info/väärtuspakkumine jõuab rohkemate kasutajateni

5. Toimiv sotsiaalmeedia- ja sisuturundusstrateegia

    • Sihtrgrupid saavad endale väärtuslikku sisu regulaarselt ja neile sobivamaites kanalites, suureneb huvi teenuste ja muude koostöövormide vastu, tõuseb kodulehe külastuste ja päringute arv.

6. Suurenenud otsingunähtavus otsingumootoreis valdkondlikel teemadel

  • Suurenenud külastuste arv kodulehel, paranenud kodulehe lehtede läbiklikkimise määr ja suurenenud soovitud tegevuste määr (conversion rate). Seeläbi paraneb sihtrühmade infole juurdepääs ja nende võimalused tarbida ühingu teenuseid ning arendada välja uusi koostöö- ja arendusprojekte.

27.-29. juuni 2023. aastal toimus AMI koolitajate, STEP-i nõustajate ja OKA töötajate ühine sisekoolitus Turgi talus. Töötubades uurisime kaasavate metoodikate abil oma organisatsiooni väärtusi, igaühe võimalusi koosloomesse ning AMI/STEPi töösse panustamiseks, ühise edasiõppimise ja arenemise vajadusi ning erinevaid koostöövorme selleks.

2022. aasta juunikuus toimusid meil Karepal väärtuskommunikatsiooni-alane koolitus ja erinevad töötoad visiooni, väärtuste ja kaasamise teemal.

Otsisime ja leidsime informatsiooni väljalt

 

 

 

 

Sõnastasime visiooni ja väärtused

 

 

 

Võrgustusime, tegime koostööd, õppisime koos ja pakkusime välja ideid ja eestvedamist

 

 

 

 

Kogusime inspiratsiooni mere äärest, R. Sagritsa kodutalust …

 

 

 

 

 

… ja Karepa Ravimtaimeaiast

 

 

 

 

 

Piret Jeedas, meie arenguekspert