Vaimse tervise eksperdid ütlevad, et peale koolide taasavamist on oluline prioritiseerida mängulisust ja suhete teadlikku ülesehitamist, et hoida laste vaimset tervist ja tagada uuesti kooliga kohanemine võimalikult sujuvalt.

  • Kuidas mõjutas eriolukord ning sunnitud eemalolek sõpradest (õpi)laste vaimset tervist ning suhete loomise võimekust?
  • Mille pärast on vaja pöörata tähelepanu koostöisele õppimisele ning kuidas seda tervislikult ja tulemuslikult üles ehitada?
  • Mis viisil saame selle taasavastamisele peale distantsõpet kaasa aidata?

KELLELE:  Klassi- ja aineõpetajad, klassijuhatajad, kellele on oluline tagada õpilaste hea toimetulek ja koostöine õppimine

MIKS:  Koolituse eesmärgiks on teadvustada laste sotsiaalseid vajadusi, mille arvestamine on nende õpivõime, vaimse tervise ja üldise toimetuleku tagamiseks hädavajalik. Jagame infot viimasel ajal läbi viidud uuringute kohta, tutvustame ja teeme läbi palju praktilisi võtteid, mille abil õpilaste gruppides tekitada omavahelised head kontaktid ning läbi viia koostöist õppimist klassitöös.

MILLEST:

  • Õpilaste vaimne tervis ja selle seos suhetega koolis
  • Psühholoogilise kriisi etapid, õpilaste vajadused nendes etappides, uuringud viimase eriolukorra mõju kohta
  • Koolis rakendatavad sotsiomeetrilised harjutused suhete loomiseks, hoidmiseks ja enda koha avastamiseks grupis
  • Koostöise õppimise alustalad ja karid
  • Koostöise õppimise organiseerimine ja juhendamine
  • Koostöise õppimise ja vastastikuse õpetamise meetodid ainetunnis – praktiline läbitegemine ja refleksioon.
  • Õpimeetodid, mis võimaldavad väljendada erinevaid seisukohti ja arvamuste paljusust:
  • Eakohased arutlustehnikad, diskussioonide juhtimise meetodid.

MAHT: 16 akadeemilist tundi (2 x 8 akadeemilist tundi)
Õppeprotsess on üles ehitatud õppijakeskselt, osalejad on aktiivselt kaasatud terve protsessi jooksul.

Soovitatud jätkukoolitused:

  • Koostöised õppemeetodid online-õppeks Zoomi keskkonna näitel ( 8 tundi)
  • Grupi arengufaasid ja nende juhtimiseks vajalikud professionaalsed suhtlemisoskused (16 tundi)

KOOLITAJA: Koidu Tani-Jürisoo on hariduselt psühholoog(vaja ümber teha vastavalt sellele teemale),  Avatud Meele Instituudi juhtivkoolitaja ja superviisor. Koidu on ka ise endine õpetaja ning Ta on aastate jooksul välja töötanud ja läbi viinud erinevaid koolitusi ja väljaõppeid nii avaliku ja ärisektori kui haridusjuhtidele (arendava juhtimise ja coachingu väljaõpped, haridusjuhtide magistriõppeprogrammid, liidrikoolitused, kaasava juhtimise, enesejuhtimise ja läbipõlemise vältimise, pedagoogilise nõustamise koolitused jpm)

Koidu on saanud kogeda koostöö loomist ja arengut ühes organisatsioonis 20 aasta jooksul ning ta on seda juhina nautinud. Loomulikult on sellelgi teel tulnud ette ka karisid, raskeid olukordi, mis tunduvad lahendamatud ja viivad une. Ta usub, et see panus, mille juht paneb koostöösse ja inimeste toetamisse, tuleb organisatsiooni arengusse mitmekordselt tagasi.

„Minu jaoks on olulised inimesed, kõik kolleegid, kellega koos ühise eesmärgi poole liigume. Organisatsiooni areng teostub ju inimeste kaudu, inimesed on need, kes selle ellu viivad. Juht saab oma autoriteedi ainult siis, kui inimesed usuvad, et tema tegevus toob kaasa nende rahulolu, hakkamasaamise ja nende isiklike püüdluste teostumise. Juht on see, kes saab näidata igale töötajale, et ta on oluline. Rasketel aegadel on juht see, kes loob turvalisuse. Ja see oskus on suurel määral õpitav.“

Küsimuste korral võta meiega julgelt ühendust!
või telefonil 5198 4930