Uuringud on näidanud, et terviklik sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste õpe parandab tuntavalt õpilaste akadeemilist võimekust ja omavahelist läbisaamist. Need on ühed põhioskused edasiseks hakkamasaamiseks tööl, kodus, koolis. Vaid õpilased, kes tunnevad end turvaliselt, on avatud uutele teadmistele.

Kui soovime, et lapsed oleks ka pärast kooli lõpetamist valmis töös ja iseseisvas elus hakkama saama, peame neile lisaks akadeemilistele õpetama ka erinevaid sotsiaalseid oskusi. Need 5 põhioskust, millele sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste õpe keskendub, on:

1. Eneseteadlikkus – see hõlmab endas oskust oma emotsioone ära tunda, mõelda, kuidas minu käitumine teistele mõju avaldab, kuidas teha valikuid ning kuidas muuta oma käitumist soovitud eesmärgi saavutamise nimel
2. Enesejuhtimine – enesemotiveerimine, enesekontroll, kuidas toime tulla oma vihaga teisi vähemkahjustavamal moel.
3. Sotsiaalne tundlikkus – kuidas olla empaatiline teiste suhtes, sotsiaalsed probleemid ja nende põhjused, kuidas keegi ennast tunda võib, kui temaga midagi juhtub.
4. Suhteoskused – grupitöö, projektipõhine õppimine, koostöö, konfliktilahendusstrateegiad, kuidas teha koostööd teiste inimestega
5. Teadlikud valikud – arvestamine teiste võmaluste ja vajadustega, erinevate käitumiste ja tegude põhjustest teadlik olemine.

Kui mitme aasta vältel õpetada õpilastele sotsiaalseid ja emotsionaalseid oskusi, siis on leitud (Durlak et al., 2011), et see:
Vähendab agressiivsust ja emotsionaalset stressi õpilaste hulgas
Tõstab abistavate käitumiste hulka koolis
Tekitab positiivseid hoiakuid enda ning teiste suhtes
Tõstab õpilaste akadeemilist võimekust 11% võrra

Kuid selleks, et neid oskusi õpetada ei piisa ainult paarist tunnist nädalas või mõnest õppekavasse kirjutatud lisareast, vaid kool peab ka ise neid oskusi väärtustama ja oma igapäevases suhtluses eeskujuks olema. Ainult nii on võimalik esile kutsuda soovitud muutusi. Meie AMI-s soovime jõudu kõigile, kes meie tuleviku nimel igapäevaselt pingutavad!

Allikas: Edutopia