Alustasime koolitussupervisiooni programmi läbiviimisega projektis „Noorte sotsiaalne toimetulek koostöövõrgustiku ja motivatsiooniprogrammi toel“. Koolitussupervisioon viiakse läbi Viru Vangla 3.osakonna kriminaalhoolduametnikele, kes töötavad vanglast vabanenud noortega, et tagada nende toimetulek ja taasühiskonnastamine.

LOE EDASI:

Millest selline nimetus – koolitussupervisioon? Eeltöös kriminaalhooldusametnikega uurisime nende vajadusi ning need on väga praktilised:

  • Kuidas kaasata noorte vanemaid ja muud lähivõrgustikku, et see suudaks oma sisemised ressursid noore toetuseks mobiliseeirda?
  • Kuidas äratada noores motivatsiooni ja soovi oma harjumusi muuta?
  • Kuidas suhelda erinevate osapooltega nii, et see oleks mõjus ja samas aitaks neil võtta omapoolset vastutust?

Selleks vajavad kriminaalhoolduametnikud väga hästi lihvitud suhtlemisoskusi, mis aitaksid ka keerulistes olukordades ning nii teadmisi kui metoodikaid inimeste mõjutamisekas ja juhtimiseks. Kogemusliku õppele toetuv koolitus on suurepäraseks võimaluseks selliseks enesearenguks.

Samas on kriminaalhooldusameniku igapäevane töö keeruline, täis ettearvamatuid olukordi ning inimlikke reageeringuid. Igapäevane stress ja inimsuhted koos sooviga oma tööd väga hästi teha võiad kergesti viia läbipõlemiseni. Seetõttu kombineerime koolitust supervisiooniga, kus töötame konkreetete olukordadega ja neile lahendusstrateegiate leidmisega. Sellest omakorda kasvavad välja uued rõhuasetused koolitusteemades.

Koolitussupervisioon kestab 2014.aasta septembrist kuni 2016.aasta alguseni ja sisaldab endas 7 kolmepäevast moodulit.

Koolitus-supervisiooni tagasiside:

Koolitus-supervisioon on oma ülesehituselt loogiline ja kunagi ei teki tunnet, et mind see või teine teema ei puuduta. Igal sessioonil on käsitletud teemasid ja küsimusi, mis puudutavad kriminaalhooldustöötajate tööd  otseselt ning seetõttu on võimalik oma uusi (või ka vanu, kuidas kellelgi) teadmisi kohe kasutada ja katsetada. Oluline on, et koolitajatele on  teadmised meie töö spetsiifikast teada. Sellisel moel on võimalik leida juurde uusi tahke ka nendele teadmistele, mida kunagi on õpitud. Iga kord on midagi, mis tundub täiesti uus!

Isiklikult olen saanud arutleda oma juhtumite üle, vaadata neid teise nurga alt ning koguda ideid, mida edaspidi proovida.

Raske, aga kasulik on süsteem, kus koolitus on kolmel järjestikusel päeval. Raske, sest töö tuleb ka ära teha ja eemalolek seda ei soodusta. Kasulik seepärast, et keskendumine ühele asjale järjestikustel päevadel annab häid tulemusi: see, mis esimesel päeval tundub uus või võõras, on kolmandal päeval „oma“. Nii on võimalik teemadega ka kiiremini edasi jõuda.