Õpiprotsessi disain online-keskkonnas:
kuidas õppija aktiivsust hoida?
ZOOM keskkonna näitel

Õppija on ainus, kes võib olla sel määral aktiivne,  et toimuks õppimine.
Kõik, mida võib õpetaja teha,
on tingimuste loomine.
Gestrelius

Koolitajana usun sellesse, et see, kes õpib, peab saama olla aktiivne, et õppija sidumine teemaga ja koostöine suhtlemine grupis on tähtsad. Olen 1996. aastast alates viinud koolitusi läbi alati õppijakesksete ja kogemusliku õppe meetodite abil. E-koolitustesse pole ma seni kunagi eriti uskunud. Kuid nüüd on tulnud ümber orienteeruda ja vastata küsimustele:

  • Kuidas käivitada ja hoida õppija aktiivsust online-keskkonnas?
  • Milliste meetodite abil häälestada õppijad teemale ja luua kiiresti osalejate vahel õppimiseks vajalikud turvalised suhted?
  • Kuidas kaasata koolitusel õppijate ressursssi, tekitada seotus teemaga ning hoida nende erksust, tahet ja energiat?

KELLELE: õpetajad, koolitajad, suprviisorid

MIKS:  Koolituse eesmärgiks on õppida teadlikult kavandama oma õppetööd nii, et see toetab sügavat õppimist ning samas ka õppija enesejuhtimise strateegiate rakendamist ja motivatsiooni. Koolituse tulemusena mõtestad õppetöö kavandamist online-keskkonnas lähtuvalt õppimise faasidest ning tead, kuidas oma koolitustel-tundides õppijat aktiviseerida.

MILLEST:

  • Kuidas õppimine kävitub ja milliseid faase on eriti oluline arvestada juba kavandamisel
  • Kuidas online-keskkonna õpiprotsessi disainida
  • Meetodid teemale häälestumiseks, kontaktide loomiseks, tutvumiseks
  • Meetodid õppija aktiivsuse hoidmiseks materjali esitluseks
  • Meetodid õpitu refleksiooniks
  • Sisse- ja väljahingamine koolitusel, selle kindlustamine meetodivalikuga
  • Ideed ja nipid Zoomi lihtsate võimaluste kasutamiseks kõigi eelnevate meetodite rakendamisel

NB! Koolitusel ei õpetata otseselt Zoomi keskkonda kasutama, vaid kuna koolitus ise toimub Zoom´s, siis on toodavad näited selle keskkonna võimaluste kontekstis. Kindlasti on need üle kantavad ka teistesse õpetajatele-koolitajatele armsatesse keskkondadesse. 

MAHT: 5 akadeemilist tundi.  Õppeprotsess on üles ehitatud õppijakeskselt, mis tähendab, et osalejad on aktiivselt kaasatud terve protsessi jooksul.
AEG: kokkuleppel tellijaga
KOHT: ZOOM keskkond

KOOLITAJA:  Koidu Tani-Jürisoo on Avatud Meele Instituudi juhtivkoolitaja ja superviisor. Koidu on tegelnud juhtide, õpetajate, mentorite, nõustajate, koolitajate ja õppejõudude koolitamisega aastast 1996, superviisor alates aastast 2001. Tema koolituste põhivaldkondadeks võib muuhulgas pidada aktiviseeriva ja tervikliku õpikeskkonna loomist; grupidünaamika juhtimist, organisatsooniarendust; muutuste juhtimist; kaasavat juhtimist ja erinevaid koostöömetoodikaid; professionaalset ja isiksuslikku arengut; enesejuhtimist, õpioskusi, terviklikku ajakasutust jpm. Koidu on välja töötanud rohkelt koolitusprogramme ja koolitusmaterjale ning välja õpetanud palju koolitajaid ja nõustajaid.

Me ei saa veenda inimesi oma versioonis reaalsuse kohta,
sest tegelikult pole miski nende jaoks reaalne,
kuni nad pole seda ise loonud.
M.Wheatley

 Tagasiside osalejatelt

Suur ja siiras tänu eilse koolituse eest! See oli väga kasulik ja inspireeriv. Kindlalt viimase aja parim Zoomi koolitus.”

„Tänan suurepärase koolituse eest! Paras tempo, kasulikud näpunäited ja
vapustavalt hea energeetika!“

 

Küsimuste korral võta meiega julgelt ühendust!
või telefonil 5198 4930