Praktiline kursus õpetajale: kujundava hindamise mõju motivatsioonile.

Hindamisel on mitmeid eesmärke, kuid üks üldine ülesanne: aidata käivitada ja säilitada õppija motivatsiooni õpiprotsessis. Nüüd, kui kogu uus riiklik õppekava toetub õppijakesksele mõtteviisile, on ka hindamise mõiste laienenud ning õppija arengu toetamiseks lisandunud palju uusi võimalusi. Kindlasti on esimesel uue RÕK-i rakendamise aastal kerkinud üles mitmeid küsimusi kujundava hindamise reaalse rakendamise kohta. Kes kujundab ja mida hindab? Kas hindamine on õppimise algus või lõpp? Mida võib õpetaja teha uutmoodi ja mis peab jääma nagu alati?

SA Omanäolise Kooli Arenduskeskus ja Avatud Meele Instituut kutsuvad üldhariduskoolide õpetajaid ja õppealajuhatajaid osalema praktilisel koolitusel „Kujundava hindamise mõju motivatsioonile”.
Koolitus toimub Euroopa Liidu struktuurifondide toel (rakendusüksus SA Innove) ja osalustasu on 25 eurot inimese kohta. Kursus kestab 4 x 2 õppepäeva (kogumaht 80 t, millest auditoorset tööd on 64). Kursused toimuvad 1-1,5 kuu tagant 2-s rühmas: üks Tallinnas ja teine Tartus. Koolituste vahepealset aega kasutatakse õpitud oskuste ja teadmiste praktiliseks rakendamiseks igapäevatöös ning ootame osalejalt ka oma väikese õpigrupi käivitamist koolis, et jagada õpitut kolleegidega.

Koolitusel leiab õpetaja palju praktilisi võimalusi vastuseks küsimustele:
– Kuidas kujundav hindamine aitab tõsta õpilase vastutust oma õppimise eest ja säilitada igapäevast õpimotivatsiooni?
– Mida saab õpetaja teha selleks, et õpilased õpiksid oma õppimist oskuslikult eesmärgistama ja hindama?
– Milliseid tagasiside- ja eneserefleksioonimeetodeid kasutada kujundava hindamise soodustamiseks?

Koolitused toimuvad teo ja sõna kokkusobivuse printsiibil ehk: tehakse seda, millest räägitakse. Õpe on üles ehitatud samu põhimõtteid järgides, mis on sätestatud uutes riiklikes õppekavades. Osalejad kogevad ise kujundava hindamise olemust ja mõju. Igaüks saab kujundavat hindamist ja motivatsiooni puudutavad materjalid ja kujundavad õpimapi oma enesearengu ja tegevuse toetuseks.
Kujundava hindamise rakendamine koolis vastab õpetaja ammusele ootusele: õpilane hakkab ise oma õppimise eest vastutama ja õpetaja pääseb kohustusest seda tema eest teha.

Koolituse I moodul toimub 25.-26. jaanuaril Tallinnas ja 17.-18. veebruaril Tartus. Osalemise soovist palume teada anda 16. jaanuariks. Registreerimiseks ja lisainfo saamiseks võtke palun ühendust Avatud Meele Instituudi koordinaatori Marita Taniga e-posti aadressil *protected email* või telefonil 7 428 777.

Kiirustage registreerimisega, kuna kohtade arv on piiratud!