Veel koolitusi:

OSKA ÕPPIDA: kursus õpioskuste arendajale 

Mida omandab koolitusel osaleja:

Kuidas juhendada õppijat liikumisel ennastjuhtivama õppimise poole?

Kuidas aidata tal täiustada oma lugemis-ja kirjutamisoskust?

Mispärast ja kuidas võiks õppija eesmärgistada oma õppimist ja analüüsida oma edasiliikumist?

—–

KUJUNDAV HINDAMINE KOOLIS: Kuidas aidata õppijal eesmärgistada ja anda talle tagasisidet?

Mida omandab koolitusel osaleja:

Kuidas anda keerulist tagasisidet nii, et see oleks õppijat arendav?

Mida saab õpetaja teha, et õpilased õpiksid oma arengut ise eesmärgistama ja hindama?

Kuidas kujundav hindamine aitab tõsta õpilase vastutust oma õppimise eest ja säilitada igapäevast õpimotivatsiooni?

—-

KOHTUMINE ÕPILASEGA: ebakohase käitumisega toimetulek

Mida omandab koolitusel osaleja:

Kuidas mõista õpilaste ebakohase käitumise põhjuseid ja eesmärke?

Kuidas aidata õpilasel võtta vastutust ja muuta oma käitumist?

Kuidas toetuda õpilaste enesehinnangule ja vajadustele, et säilitada vastutustundlikku tööõhkkonda õppetunnis?

Millised arvamused, tunded, hoiakud või käitumisviisid minus eneses on muutunud takistuseks õpilastega koostööni jõudmisel?

———

OSKA ÕPPIDA: kursus õpioskuste arendajale

 

Millest:

Kuidas juhendada õppijat liikumisel ennastjuhtivama õppimise poole?

Kuidas aidata tal täiustada oma lugemis-ja kirjutamisoskust?

Mispärast ja kuidas võiks õppija eesmärgistada oma õppimist ja analüüsida oma

edasiliikumist?

 Kellele:

Kõik õpetajad, kes on huvitatud oma õpilaste õppimisoskuste arendamisest

 Koolitajad: Koidu Tani-Jürisoo, Moonika Laht, Mari-Mall Feldschmidt, Ene Kulasalu, Marje Kuslap

Teemad:

  • õppimise olemus ja õppija põhioskused
  • õppija kaasamine õppimise eesmärgistamisse ja oma tegevuse planeerimisse
  • prioriteetide seadmine; oma valikuvõimaluste kaardistamine
  • õpioskusi arendava tunni ülesehitus ja meetodite valik
  • eelteadmiste äratamist ja keskendumist soodustavad meetodid
  • mõtestatud lugemine; lugemisoskuse tõhustamise viisid.
  • graafilised võtted arusaamise ja meeldejätmise soodustajatena
  • enesesuunamist võimaldav õpikeskkond ja õppekorraldus
  • õppija õpistiilid ja õpieelistused; enda jaoks sobivate õpiharjumuste kujundamine
  • õppimise juhtimiseks vajalikud eneseanalüüsi võtted
  • enesehinnangu arenemise võimalused õpiprotsessis

 

Maht:36 akadeemilist tundi (2×2 päeva), sellest 32 tundi auditoorset ja 4 tundi iseseisvat tööd.

NB:Võimalik on tellida ka 16-tunnine koolituse lühivariant.

Lisaks koolitusmaterjalidele saab osaleja ka infolehed õpilastega töötamiseks.

——————————————————

KUJUNDAV HINDAMINE KOOLIS:

Kuidas aidata õppijal eesmärgistada ja anda talle tagasisidet?

 

Kuidas anda keerulist tagasisidet nii, et see oleks õppijat arendav?

Mida saab õpetaja teha, et õpilased õpiksid oma arengut ise eesmärgistama ja hindama?

Kuidas kujundav hindamine aitab tõsta õpilase vastutust oma õppimise eest ja säilitada igapäevast õpimotivatsiooni?

Koolituse maht on 16 akadeemilist tundi (2 päeva)

Koolitajad: Koidu Tani-Jürisoo, Ene Kulasalu, Ene Velström

Teemad:

  • Kujundava ja kokkuvõtva hindamise käsitlused ja tähendused
  • Eakohased eesmärgistamise meetodid ja võimalused, õpetaja ja õpilase eesmärkide ühendamise viisid
  • Õpitulemused ja arengu hindamise kriteeriumid
  • Õppimist ja õppija arengut  toetav tagasisidestamise protsess
  • Korrigeeriv ja tunnustav tagasiside
  • Tagasisidevestluste ülesehitus
  • Loovad eneseanalüüsi meetodid

2-päevase koolituse tulemusel on osalejad omandanud tänapäevased tagasiside andmise põhimõtted, kogenud erinevaid eesmärgistamise meetodeid ning harjutanud kujundava hindamise rakendamiseks vajalikke oskusi.

Õpikogemus sisaldab lühiloenguid, praktilisi harjutusi, osalejate näidetel põhinevat oskuste kasutust ja isiklikku kujundava hindamise kogemust.

Soovitav jätkukursus: LIIKUMAPANEV JÕUD: õppija motivatsiooni käivitamine ja säilitamine

 

——————————————-

KOHTUMINE ÕPILASEGA: ebakohase käitumisega toimetulek

 

Kuidas mõista õpilaste ebakohase käitumise põhjuseid ja eesmärke?

Kuidas aidata õpilasel võtta vastutust ja muuta oma käitumist?

Kuidas toetuda õpilaste enesehinnangule ja vajadustele, et säilitada vastutustundlikku tööõhkkonda õppetunnis?

Millised arvamused, tunded, hoiakud või käitumisviisid minus eneses on muutunud takistuseks õpilastega koostööni jõudmisel?

 Teemad:

Ebakohase käitumise mõiste, põhjused ja taust

  • distsipliini mõiste, distsipliiniprobleemide olemus
  • ebakohase käitumise mõiste ja põhjused: muutused ühiskonnas, õpilaste põhivajadused, koolikeskkonna mõjud, noorukite levinumad psüühikahäired
  • ebakohase käitumise eesmärgipärasuse printsiip, selle peamised eesmärgid
  • enesehinnangu ja sotsiaalse tunnustuse mõju õpilaste käitumisele

Ebakohase käitumisega toimetuleku võimalused

  • õpetaja tasandikasutuse oskused, nende arendamine
  • õpetamisstiilid ja nende mõju õpilaste käitumisele
  • ebakohase käitumise jälgimine ja selle eesmärgi leidmine, laitmise tsükli katkestamine
  • proaktiivsed ja reaktiivsed sekkumisvõimalused
  • ebaefektiivsed suhtlemisviisid
  • mõjusad mittesõnalised ja sõnalised sekkumisvõimalused
  • enesejuhtimise õpetamine õpilasele

Õpetaja isiksuse mõju ebakohase käitumisega lapsele, enesearengu võimalused

  • isiksusliku arengu kompetentsid ja nende tähtsus õpetajatöös
  • eneserefleksiooni meetodid
  • keeruliste olukordade läbitöötamine tegevuslike meetodite abil (klassikaline

psühhodraama, sotsiodraama jt. grupitöö meetodid)

  • õpetaja enesetaastamise võimalused, läbipõlemise ennetamine

Maht: 1-4 koolituspäeva (kuni  32 akadeemilist tundi).

Teemade maht ja rõhuasetus sõltuvad konkreetse grupi vajadustest.

Koolitajad: Ene Velström, Koidu Tani-Jürisoo, Ene Kulasalu, Pille Sõrmus, Ellen Aunin

Info ja registreerimine:
e-post: