AVALEHELE | PROJEKTIST | TEOKSIL | VÕRGUSTIKUTÖÖ VÄLJAANNE | LUGEMIST  | HOOLIV KOGUKOND  | IN ENGLISH |


 

 

Maarjamaa Hariduskolleegium on Haridus- ja Teadusministeeriumi hallatav riigiasutus kasvatuse eritingimusi vajavatele tundeelu- ja käitumishäiretega õpilastele.

Kooli asukohad ja tegutsemiskohad on:

  • Emajõe õppekeskus – Mäksa vald, Tartu maakond;

  • Valgejõe õppekeskus – Tapa vald, Lääne-Viru maakond;

  • Kolleegiumi alla kuuluvad ka õppekohad Lõuna-Eesti haiglates.

Kooli õppekeeled on eesti keel ja vene keel. Koolis omandatakse põhiharidust statsionaarses õppes. Koolis tegutsevad järgmised hariduslike erivajadustega õpilaste klassid:

  • klassid käitumisprobleemidega õpilastele;

  • klassid lihtsustatud õppel olevatele õpilastele;

  • väikeklassid;

  • klassid tundeelu- ja käitumishäiretega õpilastele

  • Ühele õpilasele keskendatud õpe.

Emajõe tegevuskohas õpib 32 neidu, kuid oktoobri lõpus suureneb õppekohtade arv 68-ni ja esmakordselt saabuvad kooli ka poisid. Kaagvere külas Emajõe õppekeskuses hakkavad elama-õppima Veidi kõrgema toimetuleku oskustega noored. Selleks ajaks valmib uus kompleks, kus on kuus pererühma maja (igaühes kaheksa last) ning peamaja 12 lapsele. Peamajas pakutakse jätkutuge ka neile, kes õpivad edasi gümnaasiumis või kutsekoolis, kuid kelle kodune olukord nende püüdlusi ei toeta ega võimalda tagasi pöörduda.

Tapa linnas Valgejõe õppekeskuses õpib 38 õpilast, kohti 61, lisaks poistele ka tüdrukud. Seal leiavad koha raskemate madala toimetulekuga noored, kelle käitumine on ohtlikud endale ja teistele ja kelle puhul on karistus asendatud intensiivsete mõjutusmeetmetega.

Kahekordistub töötajate arv, kummaski tegevuskohas on üle saja ametikoha.

Tundeelu- ja käitumishäiretega õpilastele osutatakse paindlikult päevategevustesse lõimitud haridus- ja rehabilitatsiooniteenust ning raske ja püsiva psüühikahäirega õpilastele erihoolekandeteenust. Lapsi abistatakse, pidades samal ajal silmas lapsega seotud riske ning seades riskidele vastavad piiranguid.

Kooli võetakse täna vastu erinevatel alustel. Kehtib alaealiste komisjonide kaudu suunamine (alaealise mõjutusvahendite seaduse alusel). Lisandunud on vanema sooviavalduse alusel, mille aluseks on psühhiaatri, nõustamiskomisjoni ning vastuvõtukomisjoni otsus, aga ka püsiva ja raske psüühikahäirega lapse kinnisesse asutusse paigutamine tsiviilkohtumenetluse abil ja sotsiaalhoolekande seaduse alusel.

Väikerühmades elamiseks on loodud kodune ja toetav miljöö. Mõlema tegevuskoha uutes kompleksides on nüüdisaegne õpikeskkond ja suurepärased tingimused töötajatele. Õpilase individuaalse toimetulekuvõime parandamiseks loodud füüsiline keskkond on lõimunud koos tervise-, sotsiaal- ja haridusteenustega arengut toetavaks süsteemiks.

Maarjamaa hariduskolleegiumi sihiks on kujuneda lähitulevikus kompetentsikeskuseks, kust saavad abi ja nõu ka teised koolid ning lapsevanemad. Meeskonda kuuluvad lisaks pedagoogilistele töötajatele ja teenindavale personalile lastepsühhiaater, vaimse tervise õde, kliiniline psühholoog, tegevus- ja loovterapeudid ning sotsiaalpedagoogid või sotsiaaltöötajad.

Kooli töötajad saavad teadmisi ja tuge AMI-lt, olles kaasatud projekti „Erikoolist tavaellu tõhusa võrgustikutöö toel“ . Projekt on rahastatud Euroopa Majanduspiirkonna (EMP) toetuste programmi „Riskilapsed ja –noored“ avatud taotlusvoorust „Jätkutugi erikoolist või vanglast vabanenud noortele“

Koolituste toel suureneb Maarjamaa Hariduskolleegiumi töötajate pädevus noortele jätkutoe pakkumiseks ning koostöö tegemiseks noorte mitteformaalse võrgustiku liikmetega.

Samuti on lapsevanemad teemakesksete grupinõustamiste kaudu senisest enam kaasatud võrgustikutöösse ning nende abistamisoskused, vanemlikud oskused ja noorele täiendava toe pakkumise suutlikkus on suurenenud.

Projektitegevuste tulemusena on paranenud Maarjamaa Hariduskolleegiumis õppivate ja kodukohta tagasipöörduvate noorte sotsiaalne toimetulek ning neile suunatud jätkutoe kättesaadavus ja kvaliteet. Noortele jätkutoe pakkumiseks on välja töötatud vajalikud programmid, metoodika ja juhendmaterjalid.

Projekti eesmärgid on kooskõlas kooli eesmärkidega:  õpilase toimetuleku võime suurendamine vastavalt tema erivajadusele ja arengutasemele.