Hooliv Kool – mudel heaolurikka koolikultuuriga keskkonnaks saamisest

Ene Kulasalu Avatud Meele Instituudi koolitaja, vahendaja, superviisor, HK-mudeli üks loojatest 5.klassi tüdruk kõnnib vahetunnis koolikoridoris õpetaja ees. Seal on veel kaasõpilasi ja õpetajaid. On vahetunnimelu. Tüdruk viskab kommipaberi käest põrandale. Õpetaja kiirustab talle järele, käsib valjuhäälselt selle üles võtta ja prügikasti viia, mida tüdruk ka teeb. Õpetaja järgneb talle, käsib sama paberi uuesti välja […]

Hooliv Kool – mudel heaolurikka koolikultuuriga keskkonnaks saamisest Read More »

AMI novembrikuu infokiri – taastava õiguse kuu

Selleks, et konfliktid ja arusaamatused leiaksid rahumeelse lahenduse ning suhted jääksid terveks, tuleb protsessi teadlikult juhtida. Need teadmised ja oskused võiksid igal koolimeeskonna liikmel tagataskus olla, nt 5-astmeline konfliktivahenduse mudel. Seekord on meie fookuses taastav õigus. Taastava õiguse mõtteviis ja taastavad praktikad on tuttavad juba paljudele noorte valdkonnas töötavatele spetsialistidele, kuid koolidesse metoodika laialdaselt veel jõudnud ei

AMI novembrikuu infokiri – taastava õiguse kuu Read More »

AMI juht Koidu Tani-Jürisoo jagas mõtteid Saaremaa ennetuskonverentsi Riskiredel 2023 korraldajatega

Koidu Tani-Jürisoo, Avatud Meele Instituudi juht Milles teie töö seisneb? Milliste noortega AMI enim kokku puutub? Puutume kõige rohkem otseselt noorte ja noorte täiskasvanutega kokku oma programmis STEP. Noored, kes meie juurde saabuvad, on õigusrikkumise taustaga, tulevad kas vanglast, kriminaalhoolduselt, prokuröri või politsei vahendusel. Järjest enam noori on leidnud info ise, tulevad sõbra või näiteks

AMI juht Koidu Tani-Jürisoo jagas mõtteid Saaremaa ennetuskonverentsi Riskiredel 2023 korraldajatega Read More »

Taastavast õigusest Hooliva Koolini

Oskuste õpetamisest ja Taastavast õigusest Hooliva Koolini – Tartu Hansa Kooli kogemusest Kui kõnnid sirgel, siledal teel, ei saa enda ega teiste kohta teada, mida kogeb inimene, kes komistab, kukub või kaotab julguse tõusta, et oma rajal edasi liikuda. Kogemuste pagas kasvab kogedes, oskusi juurde õppides. Kooliellu on sisse kirjutatud katsetamine, harjutamine, õnnestumine, ebaõnnestumine, uue

Taastavast õigusest Hooliva Koolini Read More »

ÕLE ÕPETAJATE LOOD II

Kes on meie ÕLE õpetajad ja kuidas neil läheb? Anni Kingsepp lõpetas augustis ÕLE (Õppides loon ennast) juhendajate väljaõppe ning õpetab valikkursust Hiiumaa Gümnaasiumis. Miks peaks õpilastele õpioskusi õpetama? Peab õpetama kohustuslikus korras ja kohe sügisel, kui on uus/värske 10. klass. Siis nad veel ei tea, kuidas meie koolis asjad on; nad on väga motiveeritud

ÕLE ÕPETAJATE LOOD II Read More »

ÕLE ÕPETAJATE LOOD I

Enesejuhtimine, õpi- ja koostööoskused – see on hindamatu varandus, mille noor inimene võib koolist kaasa saada. Augustis lõpetas järjekordne energiast pakatav ja õpihimuline lend meie ÕLE (Õppides loon ennast) kursuse juhendajaid. Kuidas meie juhendajatel läheb ning milline on olnud ÕLE teekond esimese grupiga? Kristel Einaste-Lukk (Rocca al Mare Kool) Eelmisel sügisel alustasime koos kolleegi Cattre

ÕLE ÕPETAJATE LOOD I Read More »

LASTE VAIMSE TERVISE HOIDMINE PEALE DISTANTSÕPET

Vaimse tervise eksperdid ütlevad, et peale koolide taasavamist on oluline prioritiseerida mängulisust ja suhete teadlikku ülesehitamist, et hoida laste vaimset tervist ja tagada uuesti kooliga kohanemine võimalikult sujuvalt. Kuidas mõjutas eriolukord ning sunnitud eemalolek sõpradest (õpi)laste vaimset tervist ning suhete loomise võimekust? Mille pärast on vaja pöörata tähelepanu koostöisele õppimisele ning kuidas seda tervislikult ja

LASTE VAIMSE TERVISE HOIDMINE PEALE DISTANTSÕPET Read More »

STEP-PROGRAMM JAGAB OMA NELJANDA SÜNNIPÄEVA PUHUL KINGITUSI

STEP-programm jagab oma neljanda sünnipäeva puhul kingitusi ja aitab õigusrikkumise taustaga noortel leida endale töö.   Erilise olukorra puhul kutsume noori, ettevõtjaid, toetajaid, mentoreid ja kogu ühiskonda üles, et sünnipäeva puhul omavahel jagada võimalusi, teadmisi, maksusoodustusi, koolitusi, töökohti jms.   Ettevõtjad saavad anda STEP-ile märku oma soovist kinkida noortele võimalus näitamaks oma tugevaid külgi uuel

STEP-PROGRAMM JAGAB OMA NELJANDA SÜNNIPÄEVA PUHUL KINGITUSI Read More »

KUIDAS SAAME TEID PARIMAL VIISIL TOETADA?

Kriisiolukorras on piisav tugi õigel ajal väga olulise väärtusega. Maailm meie ümber on täna hoopis midagi muud, kui paar nädalat tagasi. Meie koolitajad, superviisorid ja nõustajad annavad parima, et teie jaoks olemas olla. Meie poolt pakutavaid teenuseid on võimalik tellida ka virtuaalsena. Senised kogemused on näidanud, et need lahendused toimivad praeguses olukorras väga efektiivselt. Kui

KUIDAS SAAME TEID PARIMAL VIISIL TOETADA? Read More »

KUIDAS KODUS PÜSIDES TASAKAAL SÄILITADA?

TUNNISTA, ET OLUKORD ON KEERULINE Iga ootamatu või pingeline muutus inimese elus on kriis. Tunnistagem, et ühiskonnas valitseb praegu suur ebastabiilsus ja teadmatus. Kriis väljendub inimese elus kindlate etappidena. Esimeses, šoki- ja eitamise etapis me ei usu, et midagi sellist on juhtunud, võime olla väliselt rahulikud, kuid sisimas on tegu tunnete kaosega: nõutusest ja rahutusest

KUIDAS KODUS PÜSIDES TASAKAAL SÄILITADA? Read More »