KUIDAS TULLA TOIME KODUKOOLIS?

Mu oma töö on ripakil, laps ülesandeid tehtud ei jõua. Minu süda valutab, et me oleme saamatud ja kool ei suuda kuidagi mulle õpetada, kuidas peaks olema võimalik kõik ülesanded õigeaegselt kodukoolis ära teha. Jah, minu laps ei ole geenius, kes kohe lennult kõike haaraks. Ka ei taha ta üksi enda toas koduõppes õppida, ta […]

KUIDAS TULLA TOIME KODUKOOLIS? Read More »

PSÜHHOLOOGILINE KRIIS JA KUIDAS SELLEST VÄLJUDA

Iga ootamatu või pingeline muutus inimese elus on tema jaoks kriis. Tunnistagem, et ühiskonnas valitseb praegu väga suur ebastabiilsus ja teadmatus. Psühholoogiline kriis väljendub inimese elus kindlate etappidena. Ehk aitab teadlikkus nendest etappidest meid kriisiolukorras navigeerimisel. Märkamine, mõistmine ja hoolimine on olulisim, mis saame üksteisele pakkuda. ŠOKK JA EITUS Esimeses, šoki- ja eitamise etapis me

PSÜHHOLOOGILINE KRIIS JA KUIDAS SELLEST VÄLJUDA Read More »

Photo by Nick Abrams on Unsplash

KUIDAS JUHINA KRIISIOLUKORRAS TOIME TULLA?

Kuidas juhina kriisiolukorras toime tulla, enda meeskonna jaoks parimal viisil olemas olla ning säilitada koostöö ja head suhted, on kokku võtnud Avatud Meele Instituudi juht, koolitaja ja superviisor Koidu Tani-Jürisoo. On mõned asjad, mis aitavad keerulisel ajal üksteist hoida ja ühiselt edasi liikuda. RÄÄGI INIMESTEGA Kriisiolukorras on juhil väga palju ootamatuid ja olulise tähtsusega ülesandeid

KUIDAS JUHINA KRIISIOLUKORRAS TOIME TULLA? Read More »

Koostöö lapsevanemaga – võimalik või võimatu?

Koidu Tani-Jürisoo Avatud Meele Instituudi juht ja koolitaja Oleme Avatud Meele Instituudis aastatepikku õpetajate ja lapsevanemate suhete teemadega tegelnud. Kuna õpetaja on (heal juhul väljaõppe läbinud) professionaal, siis oodatakse temalt muidugi teadmist ja oskust, kuidas keerulises olukorras hakkama saada. Et mõista õpetajate ja teiste spetsialistide suhet lapsevanematega, tuleb õppida mõistma lapsevanema ja lapse vahelist suhet. Enamik

Koostöö lapsevanemaga – võimalik või võimatu? Read More »

Tehnoloogia ja STEAM-haridus koolis

Käesolev uuring on läbiviidud Kataloonia FCR (Catalan Foundation for Research and Innovation) poolt ja valminud Erasmus+ projekti sySTEAM raames eesmärgiga selgitada välja, kuidas erinevad tehnoloogilised võimalused parandavad STEAM tehnoloogiate rakendamist koolis. Programmeerimine, robootika, virtuaalsed laborid, hariduslikud videomängud, 3D printimine, fotoonika, nanotehnoloogia … Uued tehnoloogiad on juba kooli jõudnud ja pakuvad võimaluse STEAM ainete (teadus, tehnoloogia,

Tehnoloogia ja STEAM-haridus koolis Read More »

8 peamist põhjust, miks haridusinnovatsioon läbi kukub

Kõikjal üle maailma ollakse otsimas häid lahendusi, kuidas õppimine koolis muutuks järjest õppijakesksemaks ja tooks kaasa parimad õpitulemused. Samas on ainult mõned koolid selles edu saavutanud. Ilmselt ei ole olemas ühte lahendust, mis sobiks igas olukorras, kuid kindlasti on võimalik välja tuua ühiseid tunnuseid, mis innovaatiliste lahenduste edukat rakendumist takistavad. Kui me suudame märgata ja

8 peamist põhjust, miks haridusinnovatsioon läbi kukub Read More »

Miks mõned meeskonnad on edukamad kui teised?

[fusion_builder_container hundred_percent=\”yes\” overflow=\”visible\”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=\”1_1\” background_position=\”left top\” background_color=\”\” border_size=\”\” border_color=\”\” border_style=\”solid\” spacing=\”yes\” background_image=\”\” background_repeat=\”no-repeat\” padding=\”\” margin_top=\”0px\” margin_bottom=\”0px\” class=\”\” id=\”\” animation_type=\”\” animation_speed=\”0.3\” animation_direction=\”left\” hide_on_mobile=\”no\” center_content=\”no\” min_height=\”none\”] Internetigigant Google on avastanud oma töötajaid uurides selle, miks mõned meeskonnad on edukamad kui teised. Spetsiaalselt eduka tiimi valemi välja selgitamiseks loodud uurimisprojekt \”Aristoteles\” kestis mitu aastat ning selle käigus küsitleti

Miks mõned meeskonnad on edukamad kui teised? Read More »

Õpetajate täiendusõpe muutub kvaliteetsemaks ja mitmekülgsemaks

Oleme rõõmsad, et ka meie 8 koolitusprojekti leidsid rahastust, paneme juunikuu jooksul oma kodulehele ka ülesse täpsema info projektide kohta.  Selgunud on 24 projekti, mis hakkavad pakkuma õpetajatele täiendusõpet ja baaskoolitusi. Õpetajate täiendusõpe peaks muutuma mitmekülgsemaks ja õpetajatele kättesaadavamaks. Projektide raames toimuvatel koolitustel osalemine on õpetajatele tasuta, koolitusi rahastavad Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik. Taotlusvoorus

Õpetajate täiendusõpe muutub kvaliteetsemaks ja mitmekülgsemaks Read More »

Kuidas olla kiirendiks ühiskondlikele protsessidele?

Huvitava Kooli kutsel kohtusid 26. mail programmipõhiselt koolikultuuri edendavad haridusalgatused, et leida koostöökohti ja toetada kooli valikut algatustega liitumisel. Ühiste eesmärkide seadmisel jõuti kolme soovini: tervikliku, targa, õnneliku ja aktiivse kodaniku kujundamine, avatud, turvalise ja areneva koolikultuuri toetamine ning ühiskondlike eesmärkide väärtuspõhiseks toeks ja kiirendiks olek. Omanäolise Kooli Arenduskeskus on haridusalgatuste käivitajaks olnud juba 1997.aastast. OKA-t ja Avatud Meele Instituuti

Kuidas olla kiirendiks ühiskondlikele protsessidele? Read More »

riskikäitumine

Hooliva Kogukonna mudeli tutvustus

Mis on Hooliv Kogukond? HOOLIV KOGUKOND on kogukonna koostööl põhinev tegevusmudel noorte riskikäitumise vähendamiseks ja nende toimetuleku toetamiseks. Igal aastal vajavad tuhanded lapsed üle Eesti toetust oma kogukonnalt, et oma igapäevaeluga toime tulla. Meil on olemas tugevad kogukonnad ja asutused, kes soovivad laste heaks midagi ära teha. Hooliv Kogukond aitab käivitada nendevahelise koostöö ja pakub

Hooliva Kogukonna mudeli tutvustus Read More »